• برای دسترسی به امکانات سایت ثبت نام کنید
ورود ثبت

ورود به محيط کاربري

نام کاربري *
رمز عبور *

ايجاد يوزر جديد

آیتم های دارای * باید پر شوند.
نام *
نام کاربري *
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
ايميل *
تاييد ايميل *
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

احتمالا شنیده‌اید که پزشکان توصیه می‌کنند برای سلامت بیشتر غذای خوبی بخورید و بیشتر ورزش کنید. این ایده بسیار وسوسه انگیز است، هر چند، بسیاری از ما فکر می‌کنیم که اگر ورزش کنیم می‌توانیم هر آنچه می‌خواهیم بخوریم و یا...

ورزش و تغذیه، کاهش وزن با ورزش و رژیم، کاهش وزن با ورزش و تغذیه، کاهش وزن با رژیم غذایی، رژیم بهتر است یا ورزش، ورزش بهتر است یا رژیم، ورزش بدون رژیم، لاغری با ورزش بدون رژیم، رژیم غذایی لاغری بدون ورزش، پیشگیری از سرطان، پیشگیری از دیابت، پیشگیری از بیماری قند، پیشگیری از بیماریهای قلبی، مزایای ورزش کردن، ورزش و سلامتی

احتمالا شنیده‌اید که پزشکان توصیه می‌کنند برای سلامت بیشتر غذای خوبی بخورید و بیشتر ورزش کنید. این ایده بسیار وسوسه انگیز است، هر چند، بسیاری از ما فکر می‌کنیم که اگر ورزش کنیم می‌توانیم هر آنچه می‌خواهیم بخوریم و یا این که وقتی خوب غذا بخوریم ورزش کردن خیلی هم ضروری نیست. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهند که این افکار اشتباه هستند. برای سلامت بودن، انجام یکی از این‌ها کافی نیست.

چرا پزشکان تغذیه سالم و ورزش را توصیه می‌کنند؟

رژیم غذایی سالم و ورزش جزء فاکتورهای اصلی سلامت ماست، اما هر یک نقش و عملکرد متفاوتی در بهبود سلامت ما ایفا می‌کنند. ورزش کردن صرف نظر از تناسب اندام و داشتن وزن ایده‌آل، شما را از مزایای بسیاری در جنبه‌های مختلف زندگی بهره‌مند می‌کند. افرادی که ورزش می‌کنند زندگی طولانی‌تری داشته و احتمال ابتلای آن‌ها به بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، بیماری‌های ریوی و حتی سرطان بسیار کمتر از دیگر افراد است. افرادی که فعالیت ورزشی مستمر دارند عضلاتی قوی‌تر داشته که باعث می‌شود در زمان سالخوردگی احتمال زمین خوردن و شکستن استخوان‌ آن‌ها کمتر شود. به عنوان برترین مزیت، ورزش بر خلق و خوی ما تاثیر مثبتی دارد به ویژه هنگامی که به صورت گروهی و با افراد دیگر انجام ‌شود.

رعایت رژیم غذایی به منظور لاغری و یا همان کاهش کالری مصرفی، به شما کمک می‌کند وزن خود را کاهش دهید. داشتن وزن متناسب می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، دیابت و سرطان منجر شود. در حالی که این مزایا ممکن است شبیه به همان مزایای ورزش کردن به نظر برسد، مهم است بدانید که رژیم غذایی و ورزش نقش‌های مختلفی در بدن ایفا می‌کنند. به همین دلیل تحقیقی در مورد خطر ابتلا به دیابت در افراد انجام شده است.

چگونه کاهش وزن و ورزش بر خطر ابتلا به دیابت تاثیر می‌گذارند؟

دیابت یا بیماری قند خون، یک نوع بیماری است که بدن فرد مبتلا به آن قادر به کنترل سطح قند در خون نیست. این مسئله می‌تواند منجر به نوسان سطح قند خون در سطوح بسیار بالا و بسیار پایین و خطرناک شود. در مورد افرادی که به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند، نوسان قند خون به این دلیل اتفاق می‌افتد که بدن آن‌ها به هورمون انسولین آنطور که باید پاسخ نمی‌دهد. تحقیقات گذشته نشان داده است که ورزش باعث می‌شود بدن حساسیت بیشتری نسبت به انسولین داشته و سطح قند را بهتر تحت کنترل بگیرد. به نظر می‌رسد کاهش وزن نیز حساسیت بدن نسبت به انسولین را بهبود می‌بخشد که همان نتایج را در پی دارد.

محققان در تحقیق انجام شده به چه نتایجی دست یافتند؟

درتحقیق انجام شده، مردان و زنانی که دارای اضافه وزن بوده و بین ۴۵ تا ۶۵ سال سن داشتند مورد مطالعه قرار گرفتند. یک سوم این افراد بدون ایجاد تغییر در رژیم غذایی خود ورزش می‌کردند، یک سوم آن‌ها بدون انجام ورزش کالری مصرفی خود را کاهش دادند و یک سوم این افراد هم ورزش می‌کردند و هم کالری مصرفی  خود را کاهش داده بودند. این مطالعه به مدت سه تا چهار ماه ادامه داشت و محققان قبل و بعد از این تحقیق آزمایش‌های متعددی روی این افراد انجام دادند تا ببینید بدن این افراد چگونه با انجام این تغییرات قند خون را کنترل می‌کند و چگونه خطر ابتلا به دیابت در این افراد تغییر می‌کند.

محققان دریافتند که ورزش کردن به همراه رژیم غذایی مناسب خطر ابتلا به دیابت را کاهش داده و به کنترل بهتر قند خون منجر می‌شود. به عبارت دیگر، بدن شخصی که از طریق کمتر خوردن به همراه ورزش ۱۰ پوند کاهش وزن داشته کنترل بهتری به روی قند خون دارد و خطر ابتلا به دیابت در او کمتر از شخصی است که این ۱۰ پوند را فقط از طریق کمتر غذا خوردن کم کرده است. داده‌های این تحقیق نشان داده است که این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که رژیم غذایی سالم و ورزش به روی بخش‌های مختلفی در تنظیم قند خون بدن کار می‌کنند و انجام هر دوی آن‌ها تاثیر بسیار بیشتری در کنترل قند خون در بدن نسبت به انجام یکی از آن‌ها به تنهایی دارد.

این مطالعه نشان می‌دهد که علاوه بر این که کاهش وزن مهم است، این مسئله نیز مهم است که چگونه این مقدار وزن را کاهش داده‌اید. تبعیت از یک رژیم غذایی سالم و بیشتر ورزش کردن تاثیر بسزایی در کاهش خطر ابتلا به دیابت دارد، حتی اگر کاهش وزن شما با ورزش کمتر از کاهش وزن بدون انجام ورزش باشد هنگامی که هم ورزش می‌کنید و هم تغذیه مناسب و سالمی دارید، بدن شما از مزایای بسیار بیشتری نسبت به انجام یکی از این فعالیت‌ها به تنهایی بهره‌مند می‌شود.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید