• برای دسترسی به امکانات سایت ثبت نام کنید
ورود ثبت

ورود به محيط کاربري

نام کاربري *
رمز عبور *

ايجاد يوزر جديد

آیتم های دارای * باید پر شوند.
نام *
نام کاربري *
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
ايميل *
تاييد ايميل *
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

اگر از شکل بدن خود، به خصوص در ناحيه شکم ناراضي هستيد، بايد بدانيد که تنها پرداختن به ورزشهايي که بر روي يک ناحيه از بدن متمرکز ميشود کافي نيست و فايده چنداني هم ندارد. بلکه اين ورزش براي تاثير واضح و آشکار بايد در کنار ورزشهايي براي تمام بدن انجام شود زيرا بدن نميتواند چربي را تنها در يک ناحيه از بين ببرد و شما


نميتوانيد تنها با ورزش دادن يک نقطه از بدن خود و رها کردن باقي بدن به نتايج دلخواه دست يابيد. به اين ترتيب اگر از داشتن شکمي بزرگ يا شل و افتاده رنج ميبريد، قبل از اينکه مخارج سنگيني براي خريد وسايل ورزش دراز و نشست و ابزارهاي مخصوص کوچک کننده شکم بپردازيد، کار تناسب اندام را با ساده ترين شکل ورزش که رايگان هم هست، شروع کنيد :

راه رفتن و دويدن!


البته فراموش نکنيد که اين ورزشها کل بدن را تحت تاثير قرار ميدهند و بعدها براي شکم هم بايد حرکات مخصوصي انجام دهيد. اگر شکم شما شلتر و برآمده تر از چيزي است که ميخواهيد، به احتمال زياد در بدن شما نواحي ديگري هم وجود دارند که بايد ورزيده و محکم شوند. براي دستيابي به شکمي صاف، تمام بدن شما بايد لاغرتر شود.

دوباره بخوانيد: تمام بدن بايد لاغر شود!


کار را با انجام دادن ورزشهاي سريعي که تعداد ضربان قلب را افزايش داده و سوخت و ساز بدن رابهبود ميبخشند آغاز کنيد.سه مرتبه پياده روي سريع در هفته راه حل مناسبي براي دستيابي به اين هدف است. اين کار نه تنها کالري ميسوزاند بلکه براي قلب هم بسيار مفيد است. يک نکته مهم اينکه به ياد داشته باشيد انجام دادن تمرينهاي ورزشي

و داشتن رژيم غذايي موجب نميشود که در مدت بسيار کوتاهي لاغر شده يا شکمي صاف پيدا کنيد. همانطور که شما يک شبه اين شکم را پيدا نکرده ايد، نميتوانيد آنرا يک شبه از بين ببريد. پس بردبار باشيد و به تمرين ادامه دهيد. اگر قصد داريد به منظور خاصي –ازدواج، شرکت در مراسمي مهم و…- از وزن خود بکاهيد، براي به دست

آوردن نتيجه مطلوب، لااقل سه تا شش ماه قبل از اين مراسم کار را شروع کنيد چون بدون شک يک هفته کافي نخواهد بود!


چند نکته: خوردن و ورزش کردن: ورزش پرس شکم همراه با رژيمي کم چربي، براي تناسب عضلات شکم بسيار خوب است. اما عده بسياري تصور ميکنند که ميتوانند در طول روز هرچه ميخواهند بخورند و هنگام عصر 100 پرس شکم انجام داده و تمام غذاهاي چربي که در طول روز مصرف کرده اند را بسوزانند. 

اگر شما مصرف چربي خود را کاهش ندهيد، هرچه ورزش کنيد فايده اي نخواهد داشت و شما هيچ نتيجه مثبتي نخواهيد گرفت

لاغري موضعي: 


شما نميتوانيد از بدن خود انتظار داشته باشيد که در اثر غذا خوردن صحيح و انجام حرکات ورزشي تنها در بعضي مواضع لاغر شود. 

بالا رفتن سوخت و ساز بدن، چربيهاي ذخيره شده در کل بدن را مصرف ميکند و اشخاصي که تصور ميکنند با داشتن رژيم غذايي تنها صورتشان لاغر ميشود يا تنها کمرشان گود ميشود، بايد بدانند که چربي در تمام بدن آنها رو به کاهش است، اما اين کاهش در بعضي مواضع سريعتر و در بعضي مواضع که چربي بيشتري داشته و متراکم تر است، ديرتر آشکار ميشود. 
اما خبر خوب اينکه شما ميتوانيد با انجام دادن حرکات ورزشي صحيح اين سوختن چربي در مواضع مذکور را سرعت بخشيده و زودتر به تناسب اندام دست يابيد.

يک تمرين ساده براي افزايش سوخت و ساز بدن براي افزايش سريع متابوليسم که به سوزاندن کالري بيشتر و عملکرد منظمتر منجر ميشود.

تمرين ساده زير را انجام دهيد:

1. 30 ثانيه يک حرکت ورزشي سريع –مانند دو درجا يا طناب زدن- انجام دهيد

2. يک دقيقه به انجام حرکتي متوسط –مانند دوي آهسته يا قدم رو سريع حتي درجا- بپردازيد

3. اين مراحل را ده مرتبه تکرار کنيد (مجموعا حدود 15 دقيقه)

4.حکات شکم و پهلو چهار تا پنج حرکت.. 3*30 

5. به مدت 3 تا 5 دقيقه با انجام حرکات کششي آرام، بدن را خنک کنيد
به ياد داشته باشيد که افزايش سوخت و ساز يا متابوليسم، کالريهاي اضافه در کل بدن را از بين ميبرد و در کنار رژيم غذايي صحيح تمام بدن، از جمله شکم را متناسب خواهد کرد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید