• برای دسترسی به امکانات سایت ثبت نام کنید
ورود ثبت

ورود به محيط کاربري

نام کاربري *
رمز عبور *

ايجاد يوزر جديد

آیتم های دارای * باید پر شوند.
نام *
نام کاربري *
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
ايميل *
تاييد ايميل *
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

می‌دانید که صبحانه خوردن خیلی مهم است. اما آیا می‌دانستید غذایی که صبح زود می‌خورید بر حستان تا آخر روز تاثیر زیادی می‌گذارد؟ خوردن صبحانه سالم هر روز صبح می‌تواند ریسک بیماری‌هایی مثل سرطان و دیابت را کاهش دهد. در اینجا می‌خواهیم لیستی از بدترین مواد غذایی که شاید نا آگاهانه در صبحانه مصرف می‌کنید را به شما معرفی کنیم

 

ژامبون، همبرگر و سوسیس

گوشت‌های فراوری شده نیترات دارند که سبب سرطان روده می‌شود. موسسه تحقیقات سرطان، لیستی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای کاهش خطر سرطان انجام دهید را منتشر کرده است. شماره یک این لیست دوری کردن از نیترات‌ها بود. این برای کسانی که صبحانه گوشت فراوری شده می‌خورند چه معنی دارد؟ زمان آن رسیده که نظر متفاوتی راجع به صبحانه‌تان پیدا کنید.

غلات شکری

چگونه می‌توانید بین غلات شکری بد و نوع خوب آن برای صبحانه تفاوت قائل شوید؟ بعضی از این غلات مخصوص صبحانه سرشار از کربوهیدرات و شکر هستند. وقتی آن‌ها را می‌خورید، میزان قند خون شما به سرعت اوج گرفته و بعد به همان سرعت نیز پایین می‌آید. احتمالا دلتان نمی‌خواهد انرژی‌تان در شروع روز سقوط کند. پس بهترین کار این است از خوردن این غلات شیرین شده خودداری کنید. درعوض غلاتی با میزان فیبر و پروتئین بالاتر انتخاب کنید. آیا در جستجوی یک ایده دیگر هستید؟ پس برای پروتئین و فیبر بیشتر به صبحانه خود تخم کتان یا گردو اضافه کنید.

پن کیک‌های بسته بندی شده با شیره‌های مصنوعی

درحالی که شیره طبیعی یک شیرین کننده سالم است، اما بعضی شیرین کننده‌های مصنوعی در مغازه‌ها وجود دارند که سرشار از شیره ذرت با میزان قند بالا هستند. این شیرین کننده‌ها که از ذرت گرفته می‌شوند، در غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده موجودند. قند بالای شیره‌ها که بین اندام‌ها ذخیره می‌شود، منجر به چاق شدن در ناحیه شکم می‌شود. این نوع چاقی هم می‌تواند سبب سرطان شود. در تحقیقات جدید نیز مصرف این شیرین کننده‌های مصنوعی با دیابت ارتباط داده شده است.

این شیرینی‌ها نه تنها با آرد سفید تصفیه شده درست شده‌اند، بلکه شکر زیادی نیز به آن‌ها اضافه شده است. شکر بدترین چیز برای تغذیه در اول صبح است، چرا که نتیجه‌اش بالا رفتن سریع قند خون است. این به معنی این است که سریع‌تر گرسنه شده و احتمال بالا رفتن قند خون، دیابت و چاقی افزایش پیدا می‌کند. اگر تمام این‌ها به اندازه کافی نیستند که پن کیک را از صبحانه‌تان حذف کنید، پس باید بگوییم تعداد زیادی از دانشمندان معتقدند شکر و سرطان ارتباطی مستقیم با هم دارند.

ساندویچ‌های ماکرویوی

ساندویچ‌‌های سالم هم برای صبحانه وجود دارد، اما تعداد زیادی از این ساندویچ‌های بسته بندی شده حاوی مواد نگهدارنده و سدیم هستند.  بهترین کار این است که خودتان با استفاده از تخم مرغ و نان تست یک ساندویچ سالم درست کنید.

ماست‌های کم چرب میوه‌ای

این ماست‌ها کالری کمی دارند و مزه‌دار شده‌اند، اما معمولا با شیرین کننده مصنوعی و مواد شیمیایی پر شده‌اند. پس در عوض، ماست پرچرب را جایگزین کنید.

کلوچه‌ها

این شیرینی‌ها فوق العاده پرکالری هستند و از موادی مثل آرد سفید، روغن و مقداری زیادی شکر ساخته شده‌اند که بدنتان به آن‌ها نیازی ندارد. اگر انتخاب دیگری به غیر از آن ندارید مقدار کمی به اندازه یک تخم مرغ از آن‌ها بخورید.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید